Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Polonus to pierwszy przewoźnik autokarowy w Polsce, który wprowadził możliwość kupowania biletów międzymiastowych za pomocą telefonów komórkowych. Z wygodnego rozwiązania mogą korzystać użytkownicy SkyCash – uniwersalnego systemu płatności przez komórkę.
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Polonus, jeden z największych przewoźników autokarowych na Mazowszu, wprowadził możliwość kupowania biletów za pomocą telefonów komórkowych w systemie SkyCash. Rozwiązanie pozwala na wykonanie wszystkich czynności związanych z zakupem przez całą dobę, z dowolnego miejsca, nawet z kilkudniowym wyprzedzeniem. Aplikacja działa we wszystkich sieciach GSM i jest obsługiwana przez niemal każdą komórkę z dostępem do Internetu. Korzystanie ze SkyCash jest bezpłatne, a kupowane za jego pomocą bilety nie różnią się cenowo od tych, które są dostępne w kasach i u kierowców.
Zakup biletu PKS Polonus przebiega podobnie, jak w przypadku dostępnych w SkyCash biletów komunikacji miejskiej i kolejowej. Użytkownik uruchamia aplikację w telefonie, a następnie wybiera interesującą go relację i definiuje dodatkowe parametry, takie jak liczba biletów, rodzaj zniżki czy godzina odjazdu. Realizacja transakcji następuje bezpośrednio po zatwierdzeniu jej indywidualnym kodem PIN. Wszystkie zakupione bilety zostają zapisane w telefonie, dzięki czemu wchodząc do autokaru wystarczy okazać kierowcy ekran aplikacji z otwartą zakładką „Kontrola biletów”.
– Nowy kanał płatności w PKS Polonus to sprawdzony system, z powodzeniem stosowany w segmencie płatności za bilety relacyjne – powiedział Dariusz Mazurkiewicz, dyrektor zarządzający SkyCash Poland S.A. – Dzięki aplikacji pasażerowie zyskują nowy, wygodny sposób płacenia za bilety międzymiastowe, pozwalający uniknąć długich kolejek do kasy, obaw o brak wolnych miejsc czy konieczności dokonywania zakupu u kierowcy, tuż przed odjazdem autokaru – dodaje Dariusz Mazurkiewicz.
Żeby zainstalować SkyCash, należy wpisać w przeglądarce telefonu adres internetowy m.skycash.com lub wysyłać pustą wiadomość SMS na numer 510 510 205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Użytkownicy smartfonów mogą też skorzystać z dedykowanych sklepów z aplikacjami. Poza możliwością kupowania biletów komunikacji miejskiej, autokarowej i kolejowej, aplikacja daje dostęp do szeregu innych usług, jak przesyłanie pieniędzy pomiędzy użytkownikami, doładowania telefonów na kartę, płatności za parkowanie, wypłacanie gotówki z bankomatów czy zakup biletów do kina.