Kontomierz.pl, dostawca jednego z wiodących API bankowych w Europie, zmienił nazwę na Kontomatik. Zmieniło się też kierownictwo spółki, która obsługuje obecnie ponad 130 banków w 12 krajach. Stanowisko prezesa i dyrektora generalnego objął Piotr Warsicki.
Kontomatik pozwala bankom, pożyczkodawcom i firmom z sektora fintech analizować realną historię operacji bankowych. Dane służą do udoskonalania obsługi klientów, np. w zakresie dostosowywania oferty do ich oczekiwań czy wykonywania dokładniejszej punktacji kredytowej. Rozwiązania stosowane przez spółkę umożliwiają bezpieczną weryfikację i analizę płatności w celu stworzenia szerszego profilu zachowań finansowych. Firma założona w roku 2009 przez Marcina Truszela jako Kontomierz.pl, została przejęta przez Kreditech Holding SSL GmbH w roku 2015. Wprowadzenie nowej nazwy firmy Kontomatik podyktowane jest dynamicznym rozwojem spółki na rynkach zagranicznych. Kontomierz.pl istnieje nadal jako usługa – popularna platforma PFM do zarządzania finansami osobistymi.
– Rozwój Kontomatik począwszy od jego założenia jest absolutnie imponujący – mówi Piotr Warsicki, nowy prezes spółki. – Obecnie firma działa w dwunastu różnych krajach na świecie i oferuje zagregowane informacje finansowe z ponad 130 banków. Jeszcze szybszy rozwój zapewni jej pełne dostosowanie do dyrektywy PSD2, która reguluje rynek usług płatniczych w Europie.
Kontomatik przygotowuje się do zmian wynikających z dyrektywy PSD2. Spółka pracuje nad pozyskaniem licencji Account Information Service Provider (ASIP), która umożliwi jej świadczenie usług zgodnie z dyrektywą na terenie całego obszaru Unii Europejskiej.
Marcin Truszel, założyciel firmy, pozostaje w firmie jako członek zarządu. Komentując to wydarzenie stwierdził, że spółka działa już prawie dekadę i przeszła długą drogę do odniesienia sukcesu. Zaczynała jako klasyczny startup, który musiał błyskawicznie dostosować się do zmian warunków panujących na rynku. Doświadczenie w zarządzaniu zmianą firma chce połączyć z wiedzą, którą dysponuje Piotr Warsicki. Pozwoli to lepiej dostosować się do dyrektywy PSD2, regulacji rynkowej, której efekty będą odczuwane dla branży usług płatniczych przez wiele kolejnych lat.
Piotr Warsicki jest od wielu lat związany z rynkiem płatności i usług finansowych. Swoją karierę zawodową zbudował pracując m.in. w takich firmach jak Visa, Capgemini, mPay i SkyCash. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu na kierunku zarządzanie i marketing. Dysponuje międzynarodowym doświadczeniem i osiągnięciami w sektorze usług płatniczych w Wielkiej Brytanii i Polsce.