Zielonogórski Nordis, jeden z największych w Polsce producentów lodów, stara się przełamywać przyzwyczajenia smakowe Polaków i wprowadza na rynek Nordis Miętus, miętowe lody na patyku, oblane czekoladą. Do tego kilka atrakcyjnych lodów wielosmakowych, jak Klaps Zielona Moc, sorbet z wielu soków owocowych, w tym południowoamerykańskiego lulo, trzywarstwowy ColoColo o smaku biszkoptowym, jogurtowym i truskawkowym, a także lody w rożkach bazujące na prawdziwych owocach.
Nordis wskazuje, że polscy konsumenci mają kilka ulubionych, tradycyjnych smaków lodów: śmietankowy, waniliowy, czekoladowy i truskawkowy. Firma stara się przełamywać te przyzwyczajenia i wprowadza w tym roku nowy, bardzo wyrazisty smak na bazie mięty Nordis Miętus, lody na patyku, oblane czekoladą, a także Klaps Zielona Moc, sorbet będący mieszanką soków owocowych. Są wśród nich owoce tropikalne, np. przetarte owoce lulo, kiwi, maracuja i cytryna, jak również nasze polskie jabłko. W całkowicie nowej szacie graficznej pojawią się popularne lody Nordis Cadenza, które będą obecnie dostępne w pojemności 500 ml i 900 ml.
– Jedną ważniejszych nowości Nordis są lody w rożkach, bazujące na prawdziwych owocach – mówi Tomasz Meller, dyrektor generalny Grupy Nordis. – Oferują wyrazisty, pełny smak truskawek, jagód czy wiśni, łatwy do odróżnienia w porównaniu z lodami produkowanymi z aromatów, które zdominowały rynek. Wśród naszych nowych produktów znajdują się także Nordis Miętus, Klaps Zielona Moc oraz Colocolo, wielowarstwowy i wielosmakowy lód w kubeczku – dodaje Tomasz Meller.
Rynek lodów w Polsce przechodzi powolną przemianę. Nadal najchętniej jadamy w Polsce tzw. lody impulsowe na patyku, w kubeczku lub rożku. Kupujemy je w małych sklepach, blisko domu, z uwagi na ich nietrwałość. Widać jednak zmianę na rynku, jaką jest wzrost sprzedaży sorbetów (lodów z soków owocowych), a także lodów familijnych, w dużych opakowaniach. Najszybciej rozwija się tzw. segment premium, czyli lody o najwyższej jakości, np. Nordis Cadenza, Nordis Dafne czy Nordis Słodka Rewia. Przeważają opakowania 900-1000 ml. Mniejsze, o pojemności 500 ml i 750 ml nie cieszą się tak dużym zainteresowaniem z uwagi na stosunkowo wysoką cenę w przeliczeniu na 100 ml.
Sprzedaż lodów w Polsce jest niemal całkowicie zależna od aury. Nadal najczęściej sięgamy po lody śmietankowe, waniliowe, czekoladowe i truskawkowe, głównie na patyku. Jemy lody praktycznie tylko przez cztery miesiące, od maja do sierpnia. Wtedy spożywamy ok. 70 proc. całej rocznej produkcji.
NORDIS – NOWOŚCI:
NORDIS – NAJBARDZIEJ POPULARNE LODY IMPULSOWE:
NORDIS LODY FAMILIJNE: