KupFranki.pl udowadnia, że rok 2009 upłynie pod znakiem sieci społecznościowych – napisałMirosław Obarskiw felietonie zamieszczonym na łamach PRoto.pl. Nowe technologie z łatwością integrują ludzi wokół idei i zachęcają do… czynu. Czyżby nadchodziła jakaś fundamentalna zmiana?
Nie dość, że chodzi o gigantyczne sumy, bo ok. 134,9 mld zł kredytów zaciągniętych we frankach szwajcarskich, to sprawa dotyczy tysięcy Polaków. Posiadacze kredytów, przyciśnięci do ściany przez ich rosnący koszt, postanowili wziąć sprawę w swoje ręce. Pierwsi podnieśli głowę klienci mBanku i Multibanku. Już od pewnego czasu protestują na stronie Mstop.pl oraz forum Nabiciwmbank.pl. Ale przebił wszystkich Franek_Kolasa i jego sieć społecznościowa KupFranki.pl.
Franek_Kolasa, takim właśnie nickiem podpisuje się 31 letni ekonomista z Poznania, nie protestuje, lecz przedstawia rozwiązanie na obniżenie kosztu kredytu we frankach – po szczegóły odsyłam do KupFranki.pl. Kolasa skorzystał przy tym z rozwiązania o nazwie mixxt, któremu PR-owcy powinni się przyglądać co najmniej z respektem. Mówiąc w wielkim skrócie jest to rodzaj Facebook’a, który może założyć w zasadzie każdy, kto dysponuje niezbyt zaawansowaną wiedzą na temat Internetu. Narzędzie jest proste w obsłudze. Może nim zarządzać jeden człowiek nawet wtedy, gdy sieć łączy już parę tysięcy użytkowników, jak w przypadku KupFranki.pl.