Na jedenastym już spotkaniu z cyklu Dialog PR zorganizowanym przez redakcję PRoto.pl i portalu Gazeta.pl, przy wsparciu Instytutu Monitorowania Mediów, dziennikarze i PR-owcy rozmawiali o wzajemnych relacjach.
Na spotkaniu gościło ponad 160 specjalistów pracujących w branży PR. W roli panelistów wystąpili dziennikarze – Iwona Kmita z magazynu Cztery Kąty, Jakub Kurasz z Rzeczpospolitej, Adam Mikołajczyk z magazynu Brief for Poland, Tomasz Michniewicz z Radiowej Trójki i Vadim Makarenko z Gazety Wyborczej. Dyskusję moderował Grzegorz Miecugow z TVN.
Przytaczamy tutaj dwie myśli, które nie pojawiły się w pełnej formie w relacji z wydarzenia. Podczas spotkania Grzegorz Miecugow postawił tezę, że dziennikarze dadzą sobie radę bez PR-owców. Mirosław Obarski postawił kontrtezę mówiącą, że PR-owcy, w dobie dynamicznie rozwijających się narzędzi internetowych, stworzą własne “media” i bedą mogli obejść się bez… dziennikarzy.
Na marginesie warto dodać, że opinia publiczna, której służą zarówno dziennikarze, jak i PR-owcy, również korzysta z dobrodziejstwa Internetu i może tworzyć własne “media”. W ten sposób może obejść się za jednym zamachem bez dziennikarzy i PR-owców. Wspomaga proces odchodzenia od tradycyjnych mediów utrata wiarygodności mediów w dobie kryzysu, co opisuje artykuł “Bankructwo wiarygodności telewizji CNBC”. W skali polskiej, bardziej ogólnie, dotyka tej tematyki tekst “Spóźnione media”.