Rajd Prezydenta

4 kwietnia 2009
Kategoria: PR consultants
4 kwietnia 2009, Komentarze: 0

– Polacy spoza wielkich aglomeracji dużo bardziej cenią sobie kontakty bezpośrednie niż mieszkańcy blokowisk. Dlatego z punktu widzenia marketingu politycznego ta taktyka ma sens – tak Mirosław Obarski komentował dla Rzeczpospolitej i Życia Warszawy odwiedziny Lecha Kaczyńskiego w miejscowościach takich jak Wisła, Krotoszyn, Nysa, Dębica, Wejherowo, Puck, czy Skwierzyna.

Road show głowy państwa i bezpośrednie spotkania z wyborcami należą do typowych narzędzi marketingu politycznego, choć są charakterystyczne dla zaawansowanej kampanii wyborczej. Warto zaznaczyć, że elektorat PIS, partii z której wywodzi się Prezydent, to w dużej części mieszkańcy małych miejscowości. Bezpośredni kontakt z politykiem, a tym bardziej Prezydentem, zawsze jest wydarzeniem i ma szansę wpłynąć dodatnio na zachowanie przy urnie wyborczej, szczególnie i tak lojalnych wyborców z małych miast. Podsumowując: obrana taktyka zbierania małych punktów jest słuszna. Ale czy będzie wystarczająca przed nadchodzącymi nieuchronnie wyborami prezydenckimi?

Prezydent Lech Kaczyński od wielu miesięcy konsekwentnie objeżdża kraj odwiedzając, oprócz dużych aglomeracji, także małe miejscowości. Artykuł “Prezydencki rajd po kraju“, zamieszczony w Rzeczpospolitej i Życiu Warszawy, wskazuje, że Prezydent odwiedził już 33 miasta i miasteczka. Jednak dopiero ostatnio widać efekty – spadające dotąd poparcie dla prezydenta lekko poszło w górę.

Więcej>>>